Do naszego serwisu trafiła Toshiba Satelite L50-B-11L od właścicielki z Bujakowa. Bujaków nie posiada żadnego stacjonarnego serwisu komputerowego, stąd nasz mobilny serwis przyszedł z pomocą. W laptopie doszło do dość powszechnej w tym modelu usterki- zerwania klapy zawiasów. Przyczyna tej usterki to wadliwie zaprojektowane zawiasy oraz zbyt sztywne zawiasy w stosunku do mocowania. Zawias przytwierdzony jest z klapą matrycy zaledwie jedną śrubką (bezpośrednio zawias i klapa), druga połączona jest z ramką matrycy. Efekt finalny widoczny na poniższym zdjęciu:
Czy da się naprawić zerwane zawiasy w Toshibie?
Tak i nie. W tym wypadku uszkodzenie było na tyle poważne, że należało pozyskać części. Nowa klapa matrycy jest dość droga (około 300 zł) i nie do końca jest to koszt współmierny do wartości sprzętu. W tym wypadku wymianie podlegał również dysk twardy, który wymienialiśmy na szybki dysk SSD, musieliśmy zachować rozsądny koszt końcowy. Zakupiliśmy klapę matrycy z nieuszkodzonymi mocowaniami, które następnie wzmocniliśmy klejem na gorąco. Aby usterka nie powtórzyła się, poluzowaliśmy również pracę zawiasów. Klapa nie będzie tak sztywno opierać się otwieraniu, ale przez to nie będzie wyłamywać zawiasów z klapy matrycy. Naprawę zakończyliśmy zgraniem danych, wgraniem czystego systemu operacyjnego Windows 10 oraz fizycznym wyczyszczeniem sprzętu w środku, przy pomocy sprężonego powietrza. Laptop dostarczyliśmy bezpośrednio do domu właścicielki w Bujakowie, bez dodatkowych kosztów dowozu.
Czy serwis komputerowy w Bujakowie jest bezpłatny?
Pobranie opłaty za dojazd do Bujakowa jest kwestią indywidualną i zależy od rodzaju realizowanej usługi. Staramy się by dostawy/odbiory sprzętu łączyły się między Klientami, byśmy mogli wykonać je bezpłatnie. Tą kwestię należy jednak zawsze ustalić przed podjęciem naprawy.